Bila Akan Ada Next PageRank Update?

Bila akan ada next pagerank update?

Bila google akan update pagerank?

Apakah ada jadual next pagerank update?

Itulah antara beberapa soalan yang sedang berlegar di fikiran blogger mahupun webmaster. Pasti ramai yang mencari di enjin carian bila akan ada next pagerank update

next pagerank update

Bila next pagerank update?

Kali terakhir google pagerank update ialah pada 6 December 2013. Google pagerank secara asasnya menaikkan dan menurunkan kedudukan sesuatu laman ataupun blog berdasarkan kepada backlink dan juga kewibawaan link dalam laman tersebut. Ketinggian google pagerank mampu meningkatkan kedudukan dan reputasi sesebuah laman.

Penting sangat pagerank?

Ini merupakan soalan penting yang perlu kita tanyakan kepada diri sendiri, adakah kita terlalu bergantung kepada pagerank?

Biar saya jelaskan, sekarang ini banyak blog yang mempunyai PR1, PR2 dan PR3 mendapat beribu-ribu pengunjung dalam masa satu hari berbanding blog yang berPR tinggi seperti PR5 dan PR6.

Maknanya Pagerank yang tinggi tidak ada kena mengena dengan jumlah pelawat ke blog anda. Cuba untuk tidak terlalu bimbang tentang pagerank.

Apa yang penting cubalah menerbitkan artikel yang berkualiti kepada pembaca blog anda.

Utamakan perkara-perkara berikut:
  1. Hubungan dengan pembaca
  2. Jumlah pelawat
  3. Alexa Ranking
  4. Page Rank

Pendapat anda

Apakah yang anda fikir tentang next pagerank update?Adakah anda tahu bila akan ada next pagerank update? Berapakah pagerank blog anda sekarang?Kongsikan diruangan komen.

12 Responses to "Bila Akan Ada Next PageRank Update?"

  1. terima kasih atas info yang berguna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama bro. harap ianya bermanfaat. Sekadar berkongsi.

      Delete
  2. Trafik yg tinggi pnting utk byk sbb juga. PR mungkin kat malaysia ni...dlm konteks pengiklanan..advertiser tak tgk kot??

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR sesuai untuk jual beli domain jer. Itupun kalau domain berbahasa melayu kurang permintaan kat luar. Sesetengah advertiser mementingkan PR dan alexa tetapi traffic diaorang beri tumpuan. kalau tak ada traffic bagaimana produk nak laku.

      Delete
    2. tu masalah advertiser sekarang. diorang tengok alexa rank dan pagerank walhal diorang tak pernah tahu jumlah trafik tak pernah tepat kalau guna alexa dengan pagerank. alexa tak ada value pun, pagerank je yang ada value seo itu pasal nak iklan kat pagerank tinggi mahal sebab value dia tinggi untuk seo.

      Delete
    3. Alexa dan pagerank adalah syarat untuk ardvertiser jadikan batu loncatan untuk offer harga.

      Delete
  3. haritu ada terbaca kat blog siapa entah, bulan March akan ada update pagerank tapi tak ada pun. Mungkin bulan ni kot. Tapi pada puteri pagerank ni tidak terlalu penting. Yang penting trafik yang masuk setiap hari :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pagerank dah kurang penting. Apa yang perlu membina author rank supaya nampak berauthoriti di mata google.

      Delete
  4. Assalammualikum... saimi,

    suka mselim3 baca perkongsian macam nie... PR begitu penting di mata google utk first page.. ada gak kejar alexa... bergantung kepada kepentingan kepada blogger itu sendiri... samaada nak kejar ranking alexa atau PR blog..

    mselim3

    pls: utk dapat traffik yang berkualiti bukan senang kan... kalau naikkan hot topic boleh kot kejar traffik ..mencanak3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam saudara Selim. Sepertinya PR yang tinggi bukannya tiket mudah untuk berada di first page tanpa usaha. Kedudukan teratas di SERP memerlukan penulis mengadaptasikan SEO samada on page atau off page sebaik mungkin. Hot topic memang mudah untuk dapatkan traffic hanya perlu bantuan SEO sedikit ,,tetapi traffic yang berkualiti bukan senang. Apa yang lebih utama ialah menerbitkan artikel yang betul-betul berkualiti.

      Delete
    2. Bab kualiti tu susah nak jaga skit lebih2 lagi kalau nak terbitkan english article. Struktur ayat, grammar dan ejaan, semuanya perlu diambil kira.

      Delete
  5. pagerank masih 0, tengah usaha untuk naikan :)

    ReplyDelete