Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41

Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41.Panduan lengkap contoh soalan peperiksaan bagi jawatan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 akan dikeluarkan oleh Infokerjaya Resources selama tiga hari sahaja bermula 23 Mei 2014 hingga 25 Mei 2014.
contoh soalan peperiksaan pegawai pembangunan masyarakat s41
Peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 akan berlangsung pada 27 Mei 2014 sebagaimana maklumat terbaru yang dikeluarkan oleh pihak SPA Malaysia. Ada masa lebih kurang 5 hari daripada sekarang untuk mencari panduan dan membuat ulangkaji. Pada masa sekarang rujukan lengkap dan contoh soalan yang boleh didapati teramatlah sedikit. Oleh itu saya ambik sedikit masa untuk menerangkan serba sedikit tentang format peperiksaan tersebut dan juga beberapa contoh soalan peperiksaan. Untuk rujukan yang lengkap daripada Infokerjaya, anda boleh dapatkan melalui pautan link di bawah ini.

KLIK : Link pembelian panduan lengkap contoh soalan peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41
Untuk mendapatkan panduan dan contoh soalan peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 yang lebih tepat, saya galakkan anda melanggan email melalui pautan link di atas ini. Ini kerana pihak kami akan menghantar terus email kepada anda setelah mendapat informasi dan maklumat terkini daripada pihak Infokerjaya.

Buat pengetahuan semua pembaca, pihak Infokerjaya telah mengambil inisiatif untuk membantu calon menjawab soalan peperiksaan dengan mudah dengan menyediakan rujukan lengkap berdasarkan beberapa contoh soalan peperiksaan yang terdahulu.

Calon harus lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41. Persaingan untuk menduduki jawatan ini adalah sangat tinggi dari setahun ke setahun. Anda tidak boleh gagal.

Maklumat jawatan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41

Kumpulan: Pengurusan dan Professional
Kementerian/Jabatan: Pelbagai Kementerian dan jabatan

Jadual gaji


contoh soalan peperiksaan pegawai pembangunan masyarakat


 

Tugas Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 secara umum

Melaksanakan dasar, urusan pentadbiran di peringkat Jabatan dan menjadi nazir kepada pelaksanaan program-program latihan yang telah dirancang oleh Kementerian.

Syarat lantikan

  1. Ijazah Sarjana Muda Kepujian yang diiktiraf oleh kerajaan daripada Institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.Gaji permulaan ialah RM2,112.86
  2. Lulus Bahasa Melayu.(termasuk lulus ujian lisan)pada peringkat SPM atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

Syarat Kenaikan Pangkat Secara Lantikan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41

Pegawai yang sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat adalah layak untuk dipertimbangkan oleh Pihak Berkuasa Melantik berkenaan untuk kenaikan pangkat secara lantikan(KPSL) ke jawatan Pegawai Pembangunan Masyarakat Gred S41. tetapi ianya tertakluk kepada kekosongan jawatan, apabila telah disahkan dalam perkhidmatan dan:
  1. mempunyai kelayakan di atas; atau
  2. lulus Peperiksaan Khas; dan
  3. berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan.

Format Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41

Sedikit format peperiksaan dan contoh soalan peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 untuk tatapan anda. Semoga ianya dapat membantu anda semua. Sebenarnya peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat adalah lebih kurang sama dengan peperiksaan Pegawai Gred S41 yang lain. Tetapi ianya agak berbeza sedikitkerana hanya mempunyai tiga seksyen sahaja:
  1. Seksyen A : Pengetahuan AM
  2. Seksyen B : Daya menyelesaikan masalah
  3. Seksyen C : Ujian Personaliti
  4. >

Seksyen A : Pengetahuan AM

Soalan peperiksaan di seksyen ini adalah bertujuan untuk menguji calon dengan soalan pengetahuan umum dan keadaan semasa. Ianya meliputi isu-isu semasa yang berlaku di dalam negara. Tetapi harus diingat kebanyakan soalannya adalah lebih terarah pada tugas-tugas pegawai Pembangunan Masyarakat.

Seksyen B : Daya Menyelesaikan Masalah

Bahagian ini lebih berkisarkan kepada pengiraan dan perangkaan. Masalah yang diberikan hendaklah diselesaikan melalui beberapa kaedah seperti penyelesaian secara matematik, kaedah menginterpretasikan data dan juga soalan IQ test. Masa yang diperuntukkan untuk menjawab soalan peperiksaan ini ialah selama 45 minit.

Seksyen C : Ujian Personaliti

Soalan peperiksaan pada seksyen ini ada kelainan sikit berbanding peperiksaan jawatan S41 sebelum ini. Ianya dikenali sebagai ujian personaliti. Apakah yang dimaksudkan dengan ujian personaliti itu dan bagaimana kaitannya dengan tugas sebagai seorang Pegawai Pembangunan Masyarakat. Ujian personaliti ini diterangkan dengan lebih terperinci di dalam panduan yang disediakan oleh infokerjaya.

Bagaimana mendapatkan Panduan Contoh soalan peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41

Rujukan,panduan dan contoh soalan peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 akan dikeluarkan sedikit masa lagi. Jujurnya saya katakan ianya akan membantu anda dalam peperiksaan bertulis itu nanti.

Saya sarankan anda untuk menjadi yang terawal kerana kouta jualannya amatlah terhad dan terkawal demi menjaga kualiti panduan tersebut pada hari penjualan.

Penjualan ebook panduan dan contoh soalan peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 dibuka bermula 23 Mei 2014 hingga 25 Mei 2014. Pembelian boleh dilakukan melalui link di bawah:

[+] KLIK : Untuk pembelian panduan lengkap contoh soalan peperiksaan Penolong Pegawai Arkib S27

Kelebihan mendapatkan panduan lengkap ini

Apa yang dapat saya katakan tentang panduan ini ialah ianya merupakan panduan yang terbaik yang perlu anda dapatkan. Sekiranya anda merupakan salah seorang calon peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 pada 27 Mei 2014, kami mencadangkan anda dapatkan panduan dan contoh soalan peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 sebelum terlambat.

2 Responses to "Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41"

  1. mudah bila ada contoh soalan peperiksaan camni kan..good luck kepada semua calon :)

    ReplyDelete